lørdag den 1. juni 2013

DE INSPIRERENDE

Jeg følger i virkeligheden ret mange blogs, flere af vane, andre af reel interesse. Skulle jeg lave en liste (og det skulle jeg åbenbart) over mine favoritter i forhold til inspiration på beklædnings-fronten, så ville disse tre stilbevidste kvinder ligge i toppen. Vil tro at I kender dem allesammen, men hvis I ikke gør, er de bestemt et kig værd:


Man Repeller: Hun bliver ofte hyldet for sin gode stil, men også for sine tankevækkende indlæg og humoristiske skrivestil, og det er da også hovedårsagen til at Man Repeller er en af mine yndlings blogs. Leandra virker til at have styr på det hele uden at blive for firkantet, og udover at have en virkelig inspirerende stil, er hun heller ikke bange for at tale om hverken kropsbehåring eller dét, at gå uden bukser til hverdag. Efter min mening er det her en af de meget få blogs, der formår både at bibeholde en vis mængde selvironi, samtidig med at den også byder på seriøs journalistik omkring vigtige problemstillinger.


Columbine Smille: I mine øjne er Columbines stil nogenlunde nær det perfekte, selvom den til tider kan blive lidt for gennemført til min egen smag. Med "lidt-for-gennemført" skal det forstås at Columbine er en virkelig dygtig stylist, og således kan jeg nogle gange føle at hendes outfits er så gennemført stylede, at det er ude af os normale menneskers rækkevidde at se så godt ud. Alligevel er der altid god inspiration at finde på hendes blog, både til måder at lege med silhuetter og til nye tilføjelser til garderoben. Columbine er én af de der bloggere, der er rigtig god til at få mig til at se mulighederne i nye trends - fx. blev hele trenden med "boyfriend-jeans" først rigtig forståelig for mig, da jeg så hende i et par. Desuden er hun bare rigtig pæn.


Emma Elwin: Emma her en lidt mere vintage-præget stil end de to ovenstående, og hun er super dygtig til at skabe stemningsbilleder - og outfits, der giver en lyst til at befinde sig i et 70'er-agtigt univers, fyldt med denim, hvide blonder og tungt pandehår. Samtidig formår hun også at bevæge sig ud i mere skarpe og androgyne outfits med suits, læder og sprøde hvide skjorter. Efter min mening er alt dette med til at skabe en perfekt kombination, som dagligt får mig til at smutte forbi Emma's blog for at få inspiration.

Som nogen måske vil bemærke, er ingen af disse blogs danske. For mig handler det ikke om, at de danske bloggere er dårlige, men nok nærmere at de i meget høj grad afspejler danskernes stil, og således ikke giver mig megen ny inspiration, som jeg ikke allerede har set i gadebilledet. Alle regler har dog undtagelser, og jeg har bestemt også danske blogs, der inspirerer mig på modefronten. Her vil jeg gerne nævne Cathrine fra Rockpaperdresses, som udover altid at virke glad og livsbekræftende, også går lidt imod den ellers meget minimalistiske danske stil, ved at iføre sig farverige kjoler og smil på læben. Et andet godt eksempel på én der i den grad også tør at vove sig ud i både farver og flere detaljer er Ditte fra Velvet Snow, som i de sidste måneder har været skyld i mine pengepungs ømme tilstand. Her kan man klart tale om hvad jeg ville definere som boho-chic, uden at det bliver for meget. Sidst, men ikke mindst, har Carla fra Arriére på det sidste givet mig lyst til at i sort-i-sort igen, og det er altså noget, jeg ellers virkelig har været træt af.
Som en afsluttende bemærkning skal det dog siges, at jeg følger utallige andre danske (og udenlandske) blogs, men at det bare er disse, der i øjeblikket inspirerer mig mest, når det kommer til styling og nye køb. Håber I kan bruge anbefalingerne til enten at opdage nye inspirationskilder eller måske genfinde glemte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar