onsdag den 30. oktober 2013

ANBEFALING: RIIKKA SORMUNEN

Dark Waters, 2010 - Nine Lives, 2011 - After the Show, 2011

Når det kommer til kunst er jeg som oftest mest til installationskunst, så når jeg falder over illustrationer jeg godt kan lide, bliver jeg altid ekstra begejstret. Riikka Sormunen er finsk, kun 26 år gammel og efter min mening helt fantastisk dygtig. Hendes billeder minder mig meget om Gustav Klimt, og jeg elsker de eventyrlige motiver, de asiatiske referencer, smukke mønstre og farvelægningen, som ligger i det dér helt rigtige støvede og brændte nuancefelt. Jeg havde virkelig svært ved at udvælge billeder, og det her et minimalt udpluk af dem, jeg gerne ville have vist, så skynd Jer ind på hendes side lige her, hvor der er flere værker af denne type, men også illustrationer for magasiner og lignende.

Drifter, 2012 - Cruel Summer, 2010
Alle billeder tilhører Riikka Sormunen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar