lørdag den 12. oktober 2013

TOMÁS SARACENO - ANDERSEN CONTEMPORARY

Forleden tog min gode veninde Martine mig med til galleriet Andersens Contemporary for at se Tomás Saraceno, en kunstner hun havde faldet kort over på nettet, og syntes lød interessant. Imidlertid var hverken hun eller jeg på nogen måde forberedt på præcis hvor interessant, så nu må jeg altså give tippet videre!


Billederne her siger desværre slet ikke så meget som udstillingen selv gør, men man får en fornemmelse af det, man kan opleve på selve galleriet. Udstillingen består af flere forskellige typer edderkoppespind, oplyst og udstillet i glasterrarier. I virkeligheden utrolig simpelt, men meget kraftfuldt og smukt. Som jeg (måske lidt for mange gange) før har sagt, er noget af min yndlingskunst det, der blandet naturen med kunsten - og dette må kunne kategoriseres som et af de bedre eksempler på netop dette. Udstillingen løber til d. 2. november.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar